Wednesday, May 14, 2014

8848. Si ai un LIKE spiritual.

Scurt din prima, ca altfel va pierd pe majoritatea. Si o spun din experienta. Ai ocazia sa dai un sms la 8848 si ai oferit 2 Euro cuiva care are nevoie. Atat, dai un sms gol, nu scrii nimic, si cineva care chiar are nevoie primeste 9 lei de la tine, nu de la statul pe care il doare in cur de noi. 
Fa asta macar o data pe an si spera ca nu vei fi printre cei care asteapta aia 9 lei de la un necunoscut.
Iti ia 10 secunde, daca te misti incet.

Eu am ales Fundatia Mereu Aproape (poti accesa link-ul) pentru ca ii stiu pe oamenii de acolo si stiu ca banii nu merg in alte directii decat cele anuntate. Stiu ca sunt oameni normali, dar care au ales sa lucreze zilnic cu parinti disperati din cauza starii de sanatate a copiilor lor - da, e cacofonie. Eu nu as avea stomacul sa fac asta. Prefer sa iau parte la munca unei redactii care scrie despre 122 de morti in mai stiu eu ce parte a lumii, mecanic, sau despre mai stiu eu ce dezastru natural, fara feeling, pentru ca, nu e asa?, altfel innebunesti.
Mereu am trecut peste apelurile de ajutor, nu din dezinteres, imi place sa cred, ci pentru ca asa e lumea de azi. Ei bine, azi am decis sa pun cafeaua jos, sa dau sms-ul ala nenorocit si sa si scriu asta. 10 minute deturnate din viata mea normala. Tie iti ia doar 10 secunde, cum spuneam. 
Poti merge mai departe; poti alege sa iti redirectionezi aia 2% pe care oricum ti-i ia statul, automat, ca sa ajunga in buzunarele vreunui potentat din aparatul asta intretinut de noi, poti, deci, lua decizia sa trimiti banii aia cuiva care chiar are nevoie. E un principiu functional si pe el s-a cladit SMURD-ul. Gandeste-te, deci. Nu trebuie sa faci decat o cerere o data pe an, o completezi si gata. Banii merg unde trebuie. Cand statul isi imparte fondurile ca pe prada de razboi, iar biserica face noi lacase de cult pe banii nostri, culmea e ca noi chiar putem sa ne purtam singuri de grija. Trebuie doar sa fim constienti de asta.

Si nu, nu sunt platit sa scriu asta. 
Si da, poti alege orice alt ONG, cat timp nu spui ca vei face asta si vei uita de actiune. 
Sms la 8848. 

No comments: