Friday, February 21, 2014

Mergi sa vezi asta

Am fost astazi la TNB, sa vad lucrari Marcel Chirnoaga. Mi-am reamintit de ce m-am indragostit, efectiv, de omul asta. Mana lui ascunde atatea intelesuri date metalului sau hartiei, incat poti petrece o seara placuta, as spune, cu o astfel de lucrare. Daca ai norocul sa o ai acasa. Ceea ce eu nu am, in afara de piesa tatuata pe mana personala de Robert Cojanu, la Old Bastards.
Cert este ca, pana in martie inclusiv, la sala Media, ai expozitie Marcel Chirnoaga. Circa 50 de lucrari expuse, intre care doua de mari dimensiuni. 
Daca e prima oara cand auzi de el, e pacat. Mergi si ai sa vezi de unde vine Corabia Nebunilor, a lui Travka, sau sa vezi inspiratie pentru generatii intregi de grafferi sau artisti tatuatori romani. La cat de actuale sunt lucrarile lui azi, sau cat de avantgarde pentru Romania, cel putin, erau lucrarile din '60, e aberant ca asa artist de talie mondiala (lucrarile lui se vand foarte bine in Berlin sau New York, deci nu e afirmatie gratuita) este cvasinecunoscut pustilor de azi, pentru care cultura predata la scoala se rezuma la Eminescu si Grigorescu. Enjoy!





Citeste si asta, ca nu te-a epuizat schita de mai sus.

No comments: