Monday, September 9, 2013

Prima saptamana de concediu. Ultima de vara.



Ca sa fie foarte clar de la inceput, vorbim de doua saptamani. In prima, am plecat cu RoadKill Soda in turneu. 6 concerte, in fiecare seara, alt oras. Ce a fost nou de data asta a fost stilul generator party, care a presupus locatii inedite si intrarea libera. Pentru cei care sunt obisnuiti cu chermeze populare pe banii consiliului judetean, va spun ca nu am experienta si nu sustin asa ceva. Cant mereu in locatii unde accesul la zgomot si fum se plateste. E o minima conditie care selecteaza audienta.

Cand am auzit, deci, ca vom merge prin tara ca sa facem party live oriunde se poate, m-am gandit ca va fi haos. Si cam asa a fost. Exceptie de la necunoscut au facut prima si ultima zi, cand trupa a fost la Poiana Urbana si RockStadt Extreme Fest, doua locatii absolut superbe, cu public fantastic, dar unde asteptarile erau in gama obisnuita; festival mare, cu raider tehnic, public, expunere. Nimic nu anunta un feedback similar in serile din Ploiesti, Sibiu, Oradea sau Cluj, unde trupa a cantat intr-o terasa, in timpul meciului Petrolul-Astra, in fata locului de joaca al copiilor, in curtea unui cetatean, intr-un cartier linistit, unde strada fusese invadata de tatuati, sau in doua cluburi, unde nu s-a mai putut intra din cauza oamenilor veniti la muzica. Astea au fost deci, surprizele extrem de placute. Sa am parte de asa ceva in Romania conservatoare pe care o stiu muzical de peste 10 ani, este mare lucru. In termeni telurici, o saptamana pe drum a insemnat peste 1000 de km intr-o duba, alaturi de alti 4 prieteni. E esential sa ai chimia necesara si sa imparti filmul cu ei, fie ca e vorba de bataile cu oponentii de PlayStation sau de opiniile asupra problemelor esentiale ale vietii (masa se ia impreuna, trupetii cazuti nu se abandoneaza pe drum, se incearca tot ce are de oferit locatia respectiva, dar KFC are prioritate, scotch over bourbon etc).  Am vazut si am cunoscut sute de oameni veniti la show. Am luat-o de la capat in fiecare seara si am facut ce stim mai bine: super haos, iar toti cei veniti au fost extraordinari. Cat de faini, sper sa vedem cat mai curand – tot turul a fost filmat.
Cand am ajuns acasa, am schimbat rutina 180 de grade. De la calatorit zilnic, concert, decibeli, fum, cateva ore de somn, de pe la 5 dimineata incolo, am ajuns la frumoasa mea sotie, liniste si joaca cu fi-mea. Doua zile am fost off, total. Nu am reusit sa dorm chiar 24 de ore, cum speram, dar nu ma plang. Ce mi-a placut cel mai mult a fost cum am terminat concediu; in chiar ultima zi, am dus-o pe Maia la mare. La 8 luni si ceva, intalnirea cu marea, in premiera, intr-o Vama pe picior de plecare. Toate dughenele vindeau ultimele rezerve, totul se inchidea in chiar seara respectiva. 

In concluzie, ce pot sa spun? Am tot respectul pentru trupele care stiu sa faca tururi si o fac de la o saptamana in sus. Am tot respectul pentru cei care ‘fac’ Romania si isi incearca norocul afara, unde sunt baietii mari. Sa fii o vedeta rock nu e usor. Sper sa aflu totusi, la un moment dat, cum e. Deocamdata invat sa fiu tata.

Daca esti prima oara aici, poti sa mai citesti si:


No comments: