Thursday, March 28, 2013

De ce nu imi plac lucrurile mici si nealiniate si dragute si home made si 'ca la mama'

Pentru ca sunt un om rau.

Dincolo de asta, treaba e simpla. Am fost crescut extrem de sanatos cu produsele din comertul de stat. Plastic, cauciuc, E-uri. Mai tarziu, saorma din animale neidentificate, 'la valoare', alcool de diverse proventiente. Guma de mestecat. Si am crescut ca Fat Frumos bagat la apa. Dar am ajuns aici. Deci se poate! Asa ca, acum, cand mi se ofera produse bio si home made, ma sperie organicitatea astora. Fara pic de misto. Ma sperie maioneza facuta in casa si ouale care nu sunt ca alea de magazin, si ciocolata din casa si asa mai departe. Inca nu am reusit sa imi revin dupa ce am aflat din ce e facuta crema de zahar ars. De atunci nu am mai mancat. Ma sperie sa mestec urechea lui Valerica, de Ignat, cand 99.9% din Valerica inca e acolo, pe jos, langa mine. Mort. Ma rog, tot e mai bine ca e mort decat sa ii mananc urechea cat ala mai guita.
In acelasi refren, mi-am dat seama ca imi plac lucrurile standardizate. Si am sa va spun de ce: pentru ca au un standard de calitate uniformizat, pe care te poti baza. Cam ca atitudinea americanilor care cauta McD si Pizza Hut peste tot in lume, pentru ca stiu la ce sa se astepte acolo. Din experienta proprie, va spun ca in Sofia nu functioneaza acelasi standard universal.
Ei bine, cand plec in alt loc decat cel in care salasluiesc, prefer sa stau la un hotel. Impersonal, fara false amicitii si fara personalizari fanteziste. Imi plac metalul si geamul si camerele identice, si tanti aia de la receptie, robotica, cu un zambet perfect, si oameni care stiu ca sunt acolo in calitate de client, nu un prieten de departe. Daca nu pot merge acolo, mai bine la o gazda din aia morocanoasa, care  nu e niciodata de vazut.
Nu pot sa sufar inovatiile aduse camerelor de cazare, sau atitudinea prietenos intruziva, a gazdelor. Amice, nu ne stim si nici nu am venit sa fac gargara sau prieteni pe alte meleaguri (v-am spus de la inceput ca sunt un om rau, da?). Am venit sa ma simt bine cu mine si daca o sa am chef sa deschid subiectul, o sa caut pe cineva cu care o sa o fac. Nu vreau sa vad gazda trebaluind prin casa sau alte nebunii de gen, oricat de pitoresc si unic si scump ar fi o astfel de cazare. Vreau ca asternuturile sa se schimbe de la sine, iar la baie sa ma simt cum trebuie, nu intr-o chestie improvizata, cu apa de la Soare, Doamne Doamne sau mai stiu eu ce improvizatie de care toata insula e mandra. Nu imi plac hotelurile boutique, cu fiecare camaruta personalizata; 7 camere care isi trimit clientii in curtea comuna, unde se vorbeste si se poate si gati. Nu! Asta nu! In loc sa dau banii pe asa ceva, si nu sunt deloc ieftine improvizatiile astea, o sa caut mereu cat mai multe stele pot cumpara cu aceeasi bani. Pentru ca nimic nu se compara cu un AC, vara, intr-o camera eleganta, nu?

Sa spunem ca ajungi la restaurant. Esti in vacanta, usor cretinizat de la soare, foame cat cuprinde. Restaurantul este unul 'ca la bunica in pridvor'. Vai. Felurile de mancare fie sunt intr-o limba obscura si fac apel la comparatii gratuite, fie sunt din chestii pe langa care ai trecut, in drum catre masa din curte. Chestii care mergeau. Chestiile pe care le mananci nu trebuie sa contina:
- un istoric (varsta, nume de alint, amintiri din vacanta trecuta);
- cuvantul zer;
- mirosuri naturale;
- referiri la putina.
Pur si simplu, nu.

Sa zicem ca ajungi la locul de cazare. Ai mers doar 500 km, vrei si tu un dus si un asternut ceva mai curat decat tine. Inainte de dus. Ti se ofera un cazan in care curge apa (rece) daca tragi de o sfoara. Camparea se face fie intr-un cadru idilic, in fan (vai, cum se doarme in sacul asta putrezit de bacterii si acarieni, domnu!'...), fie intr-o casa traditionala, cu mirosuri specifice de prin '37. Totul, in compania unui zambet extrem de fericit-inutil-tamp si indatoritor al gazdei.  
Eu trebuie sa platesc pentru astea? Ca sa primesc fantezia si customizarea valabile in Stapanul Inelelor sau Tara lui Piticot? E la moda sa joci in Alba ca Zapada, mai nou, sau ce? Daca nu am alternativa mai buna, prefer oricand hotelul central din orice Xulesti, 3 stele, personal comunist, omleta oribila, cafea proasta. Peste tot aceleasi. Macar aia nu zambesc. Nici personalul, nici omleta. Cred ca nu stiu cum se face asta.
Dar ce reconfortant e asa...

No comments: