Thursday, November 22, 2012

Romania mea. A treia parte.

Imi pare bine sa pot continua micul meu periplu prin zonele frumoase. Alea unde oricare dintre noi s-ar putea simti bine. Romani sau straini. Adica alea turistice. Sigur, nu sunt destul de turistice pentru cei care vor sa vada locurile pe care le vinde Romania drept interesant pentru straini, dar, cum eu nu am intalnit niciodata un om care a spus NU distractiei si DA portului popular si padurilor, voi continua. Lunga fraza, nu?
 
Ei bine. Are oarecum legatura cu Vama, unde ramasesem ultima oara. Are legatura, pentru acolo l-am intalnit prima oara pe Madalin. Madalin asta este taticul brutarilor. Madalin tine, impreuna cu celalalt motorist, Cip,  crasma The Hand, care a patentat Cozonacul. Cozonacul este un cocktail unic, cu un gust delicios si puteri miraculoase. Barul te avertizeaza ca dupa 3 astfel de shoturi (am uitat sa va spun ca e shot, nu?) nu mai esti la fel. Si asta va pot certifica, dupa multi cozonaci gustati. Gasiti The Hand in Iasi. Mergeti la ei si testati pe indelete toate cocktailurile cu nume care, din considerente de pudoare, nu pot intra in povestioara noastra. Este cea mai tare atmosfera pe care o poti simti. Concertele din Hand sunt incredibile, lumea e rupta din alt film decat al Romaniei cacacioase. Fie ca asculti NIN, Killers sau Maiden, in Hand poti sa iei parte la niste concerte fantastice. Afterparty-urile sunt de pomina. Chiar daca multe sunt in ceata.
Iasiul e plin de oameni tare ok. Cazarea, papa, orasul. Toate sunt foarte ok. Asta dupa ce treci peste prima impresie, aia ca esti intr-un oras de popi. Bisericile cred ca sunt de doua ori mai multe decat circile de politie si spitalele, la un loc. Dar nu sunt malefice. Stau si arata bine prin oras.

Nu stiu foarte multe locuri din zona Moldovei. In afara de Iasi si E85, excelent intretinut, in ciuda ingustimii lui (exista cuvantul asta?), merita un pitt stop prin Pascani. Am mancat acolo parjoale la un fel de cantina, in centru. Preturile, in zona asta, sunt mici. Locurile sunt misto, mancarea curata si oamenii, petrecareti. Un tur prin Moldova te va scoate, in mod cert, la jumatate din pretul unui sejur de 3 zile in statiunea unica a lui Mazare cel mai mazare. Totul este sa nu ganditi in sensul in care intelege statul sa promoveze turismul, la noi, si va veti distra. 

Merita sa te opresti la Voronet. Aici sunt de acord cu propaganda oficiala. Locul e fantastic. Nu sunt religios in sensul ala, inteleg spiritualitatea in stil propriu. Voronetul are, insa, incarcatura aia de bine de care ai nevoie si pe care o astepti de la locatiile de genul asta. Adica nu e un mall religios sau un fast-credina. E un loc pasnic si frumos. Iar aia care bat toaca ar avea oricand loc intr-o trupa din tara. Sau de peste hotare. 

Ultimul loc din Moldova care mi-a ramas in cap este pasul Tihuta. Macar jumatate din locul asta este in Moldova. Este bine construit si bine intretinut. E frumos. E capricios. E mereu imbufnat si te poti astepta la ceata sau zapada chiar si in august. Dar merita vazut.
Cred ca atat in episodul asta. Unul mai am si termin cu Romania mea. Sper sa apucati sa gustati din cat mai multe din cele povestite. 
Ne auzim.
 
Udrea, credeai ca am uitat? Suck on this, my dear.

Vezi si primele doua parti:
Unu si Doi.

No comments: