Wednesday, November 21, 2012

Pe marginea drumului

Spalatoria Poporului. 
Asa mi-am inceput ziua astazi. Pe langa Biscuitii Poporului, probabil una dintre cele mai cretinoide idei coapte de un manager de campanie. Al Poporului.
Nu am de gand sa intru in politichie. Insa, intre Spalatoria Poporului, Costel Canacheu, omul nou al PD-Leului si Chiliman care e prea inalt ca sa stea drept langa Tariceanu, pe postere, am vazut astazi cea mai tare reclama electorala. De dintotdeauna. La bataie cu Becali cruciat. Undeva in tara, pe peretii unei biserici, este un portret. Votiv, parca ii spune. Fara legatura cu votul. Oamenii care l-au facut, insa, or fi crezut ca are, pentru ca intre personajele boieresti cu cusma si mantie este, este, este... Basescu. Jur. Porterul e mare, are mai multe personaje, dispuse ierarhic. Basescu nu e in prim plan, oamenii erau subtili, vezi bine; nu. Apare undeva, intre dregatori, dar cu fata catre noi si zambind in stilul caracteristic. 
Acum, ideea e simpla. Slugarnicia nu cred ca este implicata aici. E mai curand un fel de ruralism primitiv si caraghios. E ideea afilierii la o realizare, caractersitica Evului Mediu. Sau Romaniei actuale: "Aici sunt banii dvs"; "Primarul Ontanu a facut asta"; "Obiectiv realizat de Primaria sectorului 4", "Mazare aduce valurile in Mamaia". Si asa mai departe. E numele muncitorilor scris in mortarul unei constructii, chiar daca nu la vedere. Este imprumutarea trasaturilor proprii, de catre sculptor, unui personaj ascuns intre altele, intr-un grup statuar. 
Nu ar trebui sa ne mire treaba asta. Noi am fost mereu la tara, aici, intr-un stil personal si arhaic. Peren. Sau peron, depine de dispozitie.
Buna dimineata! 


Asta imi aminteste de:


No comments: