Monday, October 29, 2012

Vine iarna, bine-mi pare, las masina in parcare!

Am avut doua titluri pentru articolasul asta. Cel de mai sus si "Lectii de minciuna pentru Guvernul Ponta". 
Am ales varianta cretinoida.

La sfarsitul saptamanii trecute, primul ministru a venit si ne-a spus ca vine iarna. Ok, incepea promitator. De obicei, iarna este la noi un fenomen complet inexplicabil, care apare, nu urmeaza nicio regula, vine cand nu te astepti deloc (dupa toamna) si, in general, vine cu elemente total surprinzatoare (zapada, frig, inghet). Stiu, e ireal ce se intampla. Numai la noi vine iarna asta. Evident, autoritatile sunt complet surprinse de incident. Mereu. Cam ca aia care se muta langa Patriarhie si se plang de maratonul slujbelor. Cand ati cumparat "apartament langa Patriarhie" nu v-a trecut prin cap, banuiesc...
Tocmai de asta, cand Ponta ne-a anuntat, vineri, ca vine iarna, m-am gandit ca e un mare pas inainte. Acum, STIM. Ok. Dupa treaba asta, Ponta ne-a spus cate ceva despre ce inseamna iarna; alea alea, suntem undeva intre pregatiti si usor panicati. Dupa care a lansat-o: voi sa va pregatiti sa combateti iarna, drumarilor, in special prin inchiderea drumurilor. Amu... eu nu merg niciodata cu masina iarna. Doar drumuri lungi, intre localitati. In oras, exista metroul. Si oameni care nu curata marginea drumurilor, deci nu ai unde sa opresti, si oameni care apreciaza datul tau la lopata, acasa, si parcheaza in locul pe care l-ai deszapesit, si tot asa. Totusi, ideea ca vom combate efectele iernii in special prin inchiderea drumurilor, mi se pare ca aia cu "nu mai avem bani de salarii, la final de an". E ceva ce nu vrei sa auzi de la autoritati. E ceva adevarat, dar pe care il maschezi prin "suntem pregatiti", "vom face tot posibilul", "nu va alarmati, cetateni!", "combateti diareea infectioasa" si altele. Minti, dar de aia esti acolo, fratele meu. Nu imi spune mie tot ce se intampla, ca o iau razna. Sigur, nici ca MRU, rastindu-se la aia ca nu dadeau la lopata, in conditiile in care localitatile lor erau undeva la 2 m sub zapada. Probabil ca MRU era sictirit ca trebuie sa iasa din casa pe vremea aia... Avea omul altele de facut.
Acum, pot sa inteleg cand Ponta ia diverse masuri electorale. Gen "nu mai avem bani la final de an, din cauza lu' Base", lansata la fix, cand popularii europeni care l-au ciopartit in Parlamentul European erau la Bucuresti. A fost un mare fas cu aia, v-am mai spus despre ea.
Astalalta, cu vine iarna, inchidem tot pentru siguranta dvs, e ca aia in care Politia Romana ne spune sa avem grija de bunurile noastre, pentru ca oricum, ea nu ni le va gasi. Niciodata. 
Deci, dl Ponta, mintiti, dom'le! Nu trebuie sa stim totul, iar daca asta a fost o tentativa de initiere de masura electorala, nu prea merge asa. Spune-ne ca totul va fi ok, si cand nu va fi, ii scoatem de sub zapada pe unii, altii si suntem eroi! Doar nu ne trageti de urechi ca suntem vecini cu pustiul inghetat rusesc, cum facu bunul MRU. Noi am incercat sa tot fugim de ei, ei vin dupa noi.
Hai sa aveti o saptamana fara drumuri inchise!

Subsemnatul a mai emis:

Fita ca mod de viata
O, vai, eu eram fitosul de mai sus!
Cainii musca
Politia vegheaza
Exist, deci carcotesc

No comments: