Wednesday, October 3, 2012

Veni vidi votare (cred...)

Azi am vazut un top al celor mai lenesi parlamentari. Nu ma intereseaza numele si formatiunile politice. Sunt de peste tot, stati calmi. Ce m-a amuzat teribil este modul complet eronat in care parlamentarii isi vad propriul rol in forul legislativ al tarii. In turma care, teoretic, traseaza destinele cirezii.

Dialog reporter - parlamentar mut:

"Dvs ati vorbit, in 8 ani, 1 minut si jumatate. Atunci cand ati depus juramantul..."
"Asa... si?"
"Nu v-a intrigat nimic? Nu ati avut nimic de spus timp de doua mandate?"
"Dar nu am incalcat nicio lege! Nu am gresit cu nimic, mi-am facut datoria, am venit, am votat!"

Bai, tata! Voi intelegeti? Parlamentul este locul de joaca al intereselor catorva grupuri. Locul in care se combat 3, 4 lideri "politici". Fiecare lider are o brigada. Un palc. Ceata asta nu are alt rost decat sa conteze la numar. Nu la intiaitva, nu la cresterea nivelului nostru de trai, nu la reprezentarea intereselor comunitatilor care i-au trimis acolo, all costs included. Nimic, ba! Efectiv, nu conteaza daca in Parlament ajung astia sau pozele lor. 
Deci. Putina atentie, va rog. Eu as propune sa facem alegeri; Frunda, Blaga, Ponta, Antonescu, Preda, Radulescu si inca vreo 10 merg in Parlament si se cearta acolo cat vor. Ailalti din palcul fiecaruia nu merg in Parlament. Isi trimit, fiecare, o poza. Pozele se asaza pe culori, in cete. Cand se voteaza, fiecare numara cate cartonase are si ala castiga. Sunt permise schimburile de cartonase si inlocuirea acestora cu variante mai noi. La egalitate, se opteaza pentru o lege dupa un concurs de skandenberg. Oncescu nu are voie in Parlament, chiar daca alde Ghita & Co au inceput sa intre in "politica", drept consilieri, si de aici in Parlament e doar o aruncatura de picior sau pumn. Nu. Fara asa ceva. Ajunge ca e Fuego sau Dolanescu sau Mitzura. Unul din ele, nu retin.
Toata treaba asta ne-ar reduce costurile semnificativ. Pentru ca, sa fim intelesi: activitatea si dinamica acestui "for legislativ" vor fi absolut la fel ca azi. Costurile vor fi insa reduse de la 322 de blide la cel mult 20.
Asta da reforma!
Multumesc.


Beeeh:

No comments: