Wednesday, October 10, 2012

Taxa auto

Am stat si m-am gandit serios inainte sa scriu despre asta. Dupa aproape 4 secunde de cugetare adanca, asezonate cu clefanit de ciunga (numai asta se auzea), am, decis sa scriu. Oricum, nu e ca si cand imi asum raspunderea pentru faptele mele. Cam ca autoritatile, dar fara beneficiile lor.
Revenind.
Guvernul a decis o noua modificare a taxei auto. Da, greu de crezut, dar au gasit inca o modalitate de a modifica cea mai modificata modificare a modelui de taxare. Cum? Sincer, din mare respect pentru initiativele astea legislative pline de coerenta, nu am vrut sa va spun.
Totusi, va spun. Vedeti ce maleabil sunt, da?
Ei bine, taxa auto se suspenda pana la 1 ianuarie 2013. Mai mult, cei care au platit taxa pana acum, intr-una din variile metode impuse de-a lungul timpului, pot sa ceara banii inapoi. Sincer, nu inteleg in baza carui principiu, in conditiile in care taxa a fost platita, pana acum, in baza unei legi in vigoare. O lege noua nu poate avea impact retroactiv. Deci?
Deci, e simplu. Vin alegerile. 
Punct.

Sau nu chiar. Pentru ca nu pot sa nu remarc textual ca asist la o pomana electorala. Asta daca nu va prinseserati, deja. Nu pot sa nu remarc ca e exact in ideea cresterii salariilor, asfaltarii strazilor etc. inainte de alegeri, pentru ca este vorba de o masura care, intr-un fel sau altul, are impact asupra bugetului de stat. O masura pozitiva pentru cetateni, cu impact negativ pe buget. Masura care, evident, se va intoarce tot impotriva cetatenilor, ma tarziu. Cam dupa alegeri, mai exact. Iar daca cineva considera ca sunt carcotas si gresesc, as aprecia sa imi spuna de ce nu a fost lansata ideea asta geniala cu un studiu de caz, axat pe toate tipurile astea de taxe auto impuse de la Sulfina incoace; sa ne spuna si noua cat de buna/rea a fost masura. A adunat (prin colectare de taxa) sau a scos (prin scaderea inmatricularilor in Romania) bani de la buget? Este ea morala? Care e justificarea ei, pana la urma? Si tot asa. Si daca merita sa fie scoasa, pai tata, sa o scoatem justificat si total. Nu asa, doar pana va intoarceti de la vot.

No comments: