Wednesday, October 10, 2012

Stapane, stapane, ce dracu' a facut canele?..

Un om de afaceri din Cluj o sa faca inchisoare gratie celui mai bun prieten al sau. Cainele.
Pe scurt, cetateanul avea un caine, marca Rottweiller. Ala zburda vesel fara lesa sau botnita (opa!), a intalnit un cetatean mai mic, marca bebelus 3 ani si, contrar tuturor asteptarilor, l-a muscat de cap. Pentru ca da, cainii sunt animale teritoriale si musca independent de natura omului (rau, bun, stelist, etc).
Dupa ceva deliberari, s-a decis ca ala sa intre la mititica si sa ofere cu buna inima 200.000 Roni familiei copilului. Aia cerusera 1.500.000 Roni. Nu stiu ce s-a intamplat cu cainele.
Evident, mi se pare oribila toata afacerea. Amaratul ala probabil credea ca are un caine functional in parametrii umani, copilul nu stiu daca va avea vreodata caine, in fine, oribil.
Este insa ceva ce trage un semnal de alarma. De ce ala raspunde penal pentru faptele cainelui, iar hoardele de cotoroante care "salveaza" cainii cand trec hingherii, ascunzandu-i in scara blocului, pentru ca peste 5 minute sa le dea iar drumul pe strada, unde aia musca, alea de ce nu raspund juridic pentru faptele lor? Cred ca atunci lucrurile ar merge mai coerent aici. Cand stii ca orice actiunea are un impact si ca tu esti raspunzator pentru faptele tale.

Acum, eu stiu ca multi dintre voi aveti caini si sunteti ferm convinsi ca asa ceva nu ar face patrupedul vostru. Ma rog, patruped daca e sanatos, unii poate aveti caini tripod sau mai stiu eu ce. Cert este ca lesa, zgarda, botnita au devenit de ceva timp exclusiv accesorii BDSM. Nu am mai vazut un caine in zgarda de hat. Nu am mai vazut botnite. In conditiile in care legea inca in vigoare impune asa ceva de fiecare data cand scoti cainele intre oameni. Nu va ganditi ca aveti un pachet de muscat cu voi, va ganditi ca va harjoniti de cand sunteti mici si ala e bine crescut si prietenos si, din pacate si extrem de bizar, imprumutati epitete umane unui animal. Nu mai faceti asta. Pe bune, e complet gresit si usor patologic. 
Deci, NU.

Luat-va pisici sau castori sau ceva care se taraste. Asta pentru ca, asa cum am spus de nenumarate ori, poate chiar de 3 ori, orasul este un spatiu urban. Nu un colt de padure, asta in ciuda unora dintre concitadinii nostri. Deci jderi, ursi, hipopotami si hiene au cam acelasi rost aici CA CAinii si pisicile. 
In plus, animalele astea au nevoie de spatiu. Ganditi-va putin. Daca aveti o curte si efectiv nu va puteti imprietenii cu oamenii, luati-va animal. Dar tineti-l acolo, daca e ceva si se defecteaza ala, sa va manance pe voi, nu copii. Sau daca e musai sa va luati ceva si nu aveti curte, luati si voi ceva ce incape in buzunar.
Eu am o soparla. Ultimul atac cunoscut al unei soparle asupra unui om este in nr 23 din Rahan.

2 comments:

Anonymous said...

De fiecare data cand o cucoana imi zice pe strada "Nu va fie frica ca nu musca" ii raspund sec: "L-ati fatat dvs cumva de sunteti atat de sigura?"

Vava said...

Iar aia nu intelege decat ca "obraznicia tinerilor" etc etc
Da, stiu. E o mare problema. Nu am nimic cu animalele, in general. Unele chiar imi plac, imi sunt prieteni, colegi. Dar O R A S U L este, prin definitie, un spatiu urban, nu padure. Deci animalele nu ar trebui lasate libere (de altfel, in afara de caini si pisici, nu vezi maimute in oras, in afara de alea din trafic si de la OTV), pentru ca sunt teritoriale si reactioneaza instinctiv. Cine tine un animal trebuie sa fie responsabil pentru el. Babele de la bloc, sa raspunda penal cand animalele alea musca. Punct.