Friday, August 17, 2012

Becali se ia la tranta cu necuratul

Frumoasa zi si astazi. 
Proaspat hranit, deci cu putin sange in circumvolutiuni, am decis ca am nevoie de ceva usor, deci am deschis televizorul pe posturile de stiri. Cum Realitatea face tot posibilul sa ia locul Pro-ului la stirile inutile si morbide, iar Antena dezvaluia steril noi nereguli la referendum, nereguli care evident, conteaza doar pentru cei care nu au semnat in alb pentru nu anumit presedinte suspendat, am schimbat pe RTV. Ei bine, RTV este postul meu preferat. Imi creeaza stari bizare, osciland intre ras isteric si somn profund. Astazi, ras isteric. 
Daca Realitatea merge spre stirile lacrimogene ale Escai, cu "puiul (de prepelita) care trecea straduta in asfintit, sub povara BAC-ului picat, iar ochisorii lui au ratat camionul care gonea spre el", RTV pare tot mai atrasa de OTV. Astazi, imagini cu niste manelisti (nu o spun peiorativ, asta faceau aia) care stateau in genunchi in fata unui copil. Aparent, era vorba de o poveste de vis, un fel de dream team; aia erau ceva staruri ale manelelor dambovitene, iar ala mic era viitorul Finutu like (poti sa citesti si articolul anterior, daca nu intelegi). Si deci, mai draga, RTV s-a decis sa faca un post national din treaba asta. L-au bagat in direct pe regele tiganilor, un cetatean cu o poza criminal de penibila (coroana a la Fane Babanu' de sub care ies bucle si o figura accentuat tampa), cu un psiholog. Mama doamne! Sincer, am ras cu mare placere. Psihologul vorbea din carti. Baiat destept, totusi, dar complet anacronic cu mediul in care era. Prietene, daca vrei sa te mai cheme astia de la RTV, vorbeste si tu sa inteleaga publicul! Mai uita-te la Kanal D pentru pregatire si da-i bataie. Lasa cartea, Fat Frumos! Revenind, ala ii tot dadea cu statusul, cu transpunerea de simboluri si inocularea unor idei eronate la nivelul tanarului viitor delicvent (asta recunosc, e de la mine), la care Cioaba raspundea invariabil "aaa, pai da! Chiar eu am... ".  Absolut superb. Femeia platita de RTV dadea si ea cate o intrebare, de altfel bine pusa, privind sursa banilor care cadeau ceva de speriat in imaginile prezentate. Cred ca aia aveau o problema cu ceva conducte. Tocana a fost completa.
De fapt, am crezut ca a fost climaxul zilei si am decis sa parasesc aparatul personal de emisie-receptie-unde. Televizorul.
Insa, stand eu pe balcon (asta ca mi-am amintit cum ti se dicteaza la circa schema accidentului), am auzit behaituri maxime. Vezi tu, aparatul electronic mai sus mentionat ramasese pe RTV, care azi chiar m-a surprins; a supra licitat maxim, dupa Cioaba, a intrat in direct Becali. 
Bai tata!
Treaba e acum tare simpla; cine crede ca Becali e prost, greseste. E incult si necitit si necioplit si paranoia si ma rog, nu continui ca nu avem toata ziua, dar, dar, dar! e un tip tare intuitiv. E un baiat self made si in mod cert foarte descurcaret. De la cacareze de oaie la caviar e cale lunga. 
Ei bine, Becali se da in stamba pe orice post face luxul de a-i oferi AIR time. Baiatul nu pierde nimic, pentru ca Romania nu este orice tara, sau, mai exact, nu este ca orice tara normala; aici, mascaricii prospera. El isi face deci o campanie perena, iar televiziunile ciupesc cee ce eu numesc rating la negru, adica telespectatori pe care, daca ai trai in tarile "alelante", nu i-ai vrea. Nu ai vrea sa te afisezi cu asa ceva. Nu ai vrea ca ei sa iti legitimeze existenta. Dar la noi, totul merge, si aia prosti sunt numa' buni, ca sunt mai multi si deci, vindem multa publicitate pe spatele lor. Doar sa le mai aratam o fesa, un san, pardon, o buca, o tata, un Becali, la ore din astea. Iar CNA e ocupat ca s-a zis pipi la radio sau ca "Vitali are mica". Nah, cam asa e si cu CNA, ar cam trebui sa se stie asta.
Ei bine, Becali iese si face ce stie mai bine. Lady Gaga e diavolul! Asta stiam, dar Becali a tinut sa ne dezvaluie ca daca el ar fi fost primar, el nu ar fi primit in tara lui pe discipolul diavolului.
Acum, nu stiu exact de unde vreti sa incepem. Poate mai bine trecem repede peste inadvertenta dlui Becali, care aparent crede ca primarul conduce o tara; pentru mine, declaratia a fost o abdicare de la orice calitate publica. Sa apari pe post, ca politician, si sa spui ca nu ai autoriza un eveniment de pe urma caruia urbea si natia ta au castigat bani buni si imagine, pentru ca si-a bagat diavolul coada, ei bine, asta este, in orice tara, un gest de sinucidere politica. Dar nu si la noi, dragilor. In tara in care televiziunile accepta orice ca sa mai impuste un punct de rating, oricine poate spune orice si lumea rade cu gura plina de mici. Nimeni nu ia in serios pe nimeni si, aparent, prea putini gandesc. Televiziunile si Becali, gandesc, in mod cert; unii fac rating, altii promoveaza o imagine de Mitica hatru, numa' bun de votat la toamna. Sper sincer ca realizati ca treaba cu diavolul e cam la fel de solida cat e morala televiziunilor de gen.
Circul asta ieftin a fost intrerupt doar de o reportera (reporterita?) care a inceput sa ne expuna ideile usor paranoia cum ca aia la care ne uitam nu e chiar Lady Gaga, ci un fel de sosie a ei. Amu, poate as fi inteles mai bine de ce am ajuns aici, daca nu i-ar fi dat intruna cu "pe de alta parte". La un moment dat, nu mai stiam pe care parte sunt.
Cam pe aici au bagat bine meritata publicitate, iar eu am reusit sa ies de sub vraja lor.

In ciuda acestui mic interludiu in, altfel, intelectualele mele behaieli aici, am puternica incredere ca mascaricii de orice fel din tara asta isi traiesc acum, doar acum, momentul de glorie. Pentru ca in prezent, romanii chiar sunt subjugati de mascarici, unii reusiti, altii mai fara sare, in toate domeniile cotidianului. 
Cred insa sincer, fara sa am vreun argument, ca istoria nu va ramane cu ei. 

PS: Ma-i cred ca asta mi se intanpla pentru ca a-m ras de Eminescu de atat ea ori si pentru ca am spus c-a nu ma-i poate fiii prezent intr-o societate contenporana, din punct de vedere educational.


Vezi si:

Un anotimp cat un destin
Banalitati cotidiene 

2 comments:

Anonymous said...

continuu

Vava said...

Merita ascultat:

http://www.romania-actualitati.ro/eu_continuu_sau_eu_continui-18409

Multumesc pt feedback.