Sunday, July 1, 2012

Rock the City. OST.

Am oscilat destul de mult inainte sa scriu articolul asta. OST si Rock the City 2012 (mai am o saptamana pana la B'Estfest) au venit cu plusuri si minusuri unul fata de altul si ambele, scapari care persista de anul trecut. Despre OST pot sa va spun ca a avut un line-up bine gandit pentru fanii genului. Ca a fost inspirata continuarea concertelor chiar si dupa ultimul headliner. Buna a fost si "preluarea" scenei de catre boxe amplasate la mijlocul zonei de pulic, ca si pozitionarea ecranelor cat sa nu le vada numai aia care oricum sunt langa scena. Idee care le-a scapat complet alora care au facut Linkin Park. Sau Aerosmith, sau sau sau sau...
Cateodata ai impresia ca o mana de ciobani se aduna si organizeaza ceva ce doar au auzit ca exista.
In fine.
Rock the City m-a surprins prin pozitionarea scenei si a surselor de sunet. Perfect. Superb. Si vorbesc serios. Si atunci cum naiba s-a auzit in halul ala? In spate auzeai ca intr-o buda, in fata, claritate era un deziderat mult prea indepartat. Ca podul din filmul ala celebru. Acum, stiu ca aia care au venit erau rockisti, dar e destul de fain sa auda ce se screm aia de pe scena supra inaltata si frumos pozitionata. As aminti aici si de line-up-ul superb, ca si de pretul accesibil al biletelor. Cand ai Soulfly, Machine Head, BLS pe aceeasi scena, cu Saxon ca opening act, sau Ugly Kid Joe deschid pentru Evanescence, Cult si GN'R, esti in strainatate, de obicei.
Un mare minus la Rock the City a fost alegerea firmei Shelter Security, care au cam dat cu firma in cap (probabil din obisnuinta) eventului. Nu am fost deranjat (fizic) personal de ei, asta mai lipsea, dar e foarte important , repet, sa nu aduni ciobani care sa organizeze un event. In cazul de fata, nu lua ciobani care sa asigure ordinea. Pentru ca oamenii aia abrutizati erau complet neobisnuiti cu uzantele unui mare event de gen. Am vazut scene stupide initiate fara sens de cei care trebuiau sa asigure securitatea, nu sa o puna in pericol.

Principala nemultumire la ambele eventuri, si nu doar la ele, din pacate, priveste persistenta ideii de separare a publicului. Este penibil. Este gresit si strica eventul.
Sa o luam pe parti.
Bilete mai scumpe in fata scenei inseamna ca acolo ajung costumele de azi care isi retraiesc tineretea de ieri. Cei care isi permit sa ajunga in zona hardcore a oricarui event, adica in zona din fata scenei, cea care este cea mai activa, nu sunt cei pentru care zona a fost destinata. Nu este apanajul banilor si a momailor. Tot respectul, dar nu esti la un spectacol de teatru. Esti in fata scenei ca sa oferi ceva aluia de pe scena, nu sa stai inert. In plus, pretul face ca numai o parte de cetateni sa isi permita zona golden/A, etc, ceea ce ne aduce la starea bizara ca o trupa ca Machine Head sa cante sambata la Rock am Ring la peste 100.000 de cetateni activi si veniti la un concert rock, iar peste doua saptamani, aceeasi trupa sa cante la 175 de favorizati blazati, in timp ce restul de cateva mii de oameni veniti la concert rock, nu la auditie, sa stea atarnati de garduri, undeva, departe. Este o practica "cu traditie", deja, la noi. Si este gresita. Nu o spun numai eu, o spun si trupele de pe scena, care nu inteleg de ce au zona cu disabled people chiar in fata scenei. No offense.
Deci, organizatori, furati din afara, e ok. Aia au know how.
Cei care veniti la show, remember, nu suntem la pauza de tigara de la firma, deci da din piciorus, ca de asta esti acolo.
Hai la B'estfest!


Citeste si cum a fost la OST

No comments: