Friday, May 25, 2012

Protestul de final de saptamana

La ce e buna uniforma politiei? Ar fi cateva oportunitati care imi vin in cap:

1. Sa te pierzi usor in noapte dupa ce lovesti un om pe trecere. De cele mai multe ori, beat fiind, in masina Politiei; (in caz ca va intrebati, tocmai s-a intamplat din nou, azi)
2. Sa nu te vada pagubitii cand se trezesc a N oara cu masinile sparte in urbe;
3. Sa acopere jegul;
4. Sa mascheze "darile" de la cei pe care un cartier intreg ii stie cu ce se ocupa, dar carora Politia le strange mana.

Cred ca imi stiti bine atitudinea fata de Politia Romana; pandacii (mai exact fotoliile alea de la Rutiera, care nu fluidizeaza traficul, ci te asteapta sub cate un pod sa depasesti viteza de 50 km/ora) si gandacii (adica cei care se plimba fara rost prin oras, in special ziua; noaptea o fac doar pe la bulevardele principale si atunci repede, sa nu cumva sa observe ceva). Cred ca am spus de fiecare data cand am avut ocazia cat mi-as dori sa am "oameni ai legii" la care sa apelez, in care sa am incredere si pe care sa ii respect. Nu e cazul aici. Politia Romana continua sa paraziteze orasul, ca si finantele noastre. Intretinem un aparat complet ineficient, asta stim. Mai grav este ca oamenii astia, care se simt niste victime, privesc siguranta cetateanului strict ca pe o afacere personala. Un punct de unde trag foloase. Si mai grav este ca oamenii astia au devenit deja un subiect arhicunoscut al stirilor de genul "accidentat pe trecere de un politist beat, care a fugit de la locul accidentului".
Cam asta ar fi.

Fact: in zona in care stau am "donat" 2 oglinzi si o bicicleta. In alta zona (tot centrala) am "donat" alte 2 oglinzi. Reactia Politiei a fost urmatoarea: m-au certat pentru ca mi s-a furat bicicleta din curte si am fost convins ca nu are rost sa fac plangere. In celelalte doua cazuri, mi s-a dictat un proces verbal fara sa mi se asculte poveste (existenta unui martor care vazuse faptasul, a 4 camere de supraveghere pe strada), si mi s-a promis ca voi fi contactat, ca sa mi se confirme demararea cautarilor. Nici pana azi nu s-a intamplat nimic. Cu autori cunoscuti (sau macar banuiti).

Fact: in capatul strazii mele exista un atelier auto ilegal. Nimic high-tech; 2 parliti intr-o curte plina de daramaturi. Nici macar nu sunt proprietarii locului. Cand am spus Politiei despre loc, ca si despre faptul ca zona aduna pusti beti pe motociclete sau masini cu continut colorat, mi s-a raspuns ca ei stiu despre asta de mult timp. Atunci?  

Mi-ar placea, in conditiile in care vreo uniforma citeste articolul asta, sa imi spuna de ce nu as plati (in loc de enormele venituri varsate in conturile Politiei, de noi toti) o taxa de protectie la Gigi Pumn sau alta prezenta atletica din cartier, care imi garanteaza integritatea bunurilor? Si ma costa si putin.

2 comments:

Anonymous said...

Salut,
Eu, ca agent de politie, ma simt aiurea de fiecare data cand citesc cate un articol in care se spune ca nu exista incredere in Politie. Totusi vreau sa constientizezi ca nu toti (politistii) suntem la fel si nu toti trateaza omul de rand, contribuabil sau nu, cu nepasare si indiferenta. Mi-ar placea sa avem o data o discutie in care sa iti explic mai pe larg cum vede un politist meseria asta blamata si care sunt hibele sistemului. De cele mai multe ori e vina managementului deficitar a ofiterilor din posturi sus-puse si a sistemului legislativ creat astfel incat sa poata exista portite de scapare in majoritatea situatiilor.
De ce n-ar trebui sa ii dai bani lui Gigi Camataru? Pentru ca el nu iti poate asigura protectia, pentru ca el dpdv legal nu ii poate pedepsi pe cei care iti vor raul, pentru ca multe...

Vava said...

Salut si multumesc pt feedback. Ca politist, stii bine ce impact poate avea intr-o comunitate mica un astfel de individ. El chiar iti poate asigura siguranta. Ce spui tu este ca el poate atenta la monopolul violentei detinut de stat; mai exact, el poate deveni noul politist (ca protectorul comunitatii, contra cost), si asta inteleg ca nu poate conveni politistului. Evident, nici mie, pt ca un astfel de individ nu respecta legile si nu este de incredere pe termen lung. In prezent insa, ajung sa ma gandesc doar la bunurile mele azi, nu la sensul democratiei, maine.
Cat despre management deficitar, te cred si stiu din surse personale. Lucrez in presa de 8 ani si am contacte la nivel inalt in Politie. Sunt politisti pe care ii apreciez; am avut rude la Criminalistica. Dar asta nu ma impiedica sa vad un haos in institutia asta, iar cei curati nu fac decat sa taca si sa isi ia leafa si astfel, crediteaza sistemul actual.