Tuesday, March 9, 2010

Stiri. Despre cum alunecam spre cretinism.

Cand eu eram pustiu' redactiei, ala mic trimis la toate si pentru care ziua avea 39 de ore, un redactor sef ca toti redactorii sefi (hatru si strasnic la bautura) mi-a spus: "Mai piscot..."
"Da cif..."
"Te-ai tampit?"
"?..."
"Este stire ceea ce are impact pentru un numar cat mai mare de oameni; ceva care influenteaza viata comunitatii, tarii, ansamblului de oi ratacite"
"..."
"Te uiti ca boul la mine"
"..."

Astazi, oare toti redactorii astia au fugit in Canada? Cresc reni?
Astazi am reusit sa vad intreg Observatorul. Nu aveam de ales, eram legat de un scaun si intors catre tv. Nu Observatorul este in discutie aici. Puteau fi stirile ProTv (primele care au "stabilit etalonul calitatii in tv").
De la fetita violata de un bunic numit in mod obsesiv "sexagenar", dintr-un catun de toata jena, la un pusti batut in liceu, la o dementa care isi tine patrupedele in apartamentul de bloc. Unde este stirea de interes general aici? Cazurile absolut individuale si personale prezentate sunt barfa cu imagini. Sunt praf in ochi. Nu stii ce decizie cu impact major a fost votata astazi in parlament sau in consiliul local. Afli peste 3 luni, cand in parcul care te lasa rece si in care faci pisu pe pomi a fost ridicat un bloc. Cand 'spe mii de ceferisti au fost trimisi acasa. Pe jos. Ironic. Unde erai cand se intamplau astea? Te holbai la un sexagenar.
Astazi nu avem stiri. Avem o telenovela care face rating. Rating face insa pentru altii; pe tine te tine in filmele siropoase care iti ecraneaza realitatea in care, totusi, traiesti. Traiesti in ea, nu?
Casca ochii!

11 comments:

herminedirt said...

excelent articol.

Vava said...

multumesc :)

Urban Mold said...

Shalom Solomon!

Ra said...

Mi nu nat!..(ma refer la abordare..si din pacate, nu la subiect)...

Vava said...

:)) adica abordarea nu este la subiect? :p sarumana pt feedback.

Ra said...

Abordarea e minunata.Cu subiectul, nu ne mandrim...Feedback-ul este obiectiv,..la subiect..:D
Am fost clara, nu?!??!:-P

Vava said...

YES MA'AM!

Alexandra Vilcu said...

Mare adevar graiesti, din pacate! Uite, asta e o chestie care nu-mi lipseste de acasa... Si pe aici prin "Macaronaria-land" mai auzi asa ceva la stiri, dar parca nu domina, si nu dau atatea detalii sordide. :-/ P.S. Felicitari pt blog! Imi place mult! ;-)

Vava said...

Cred ca ai pus foarte corect punctul pe problema; una este sa anunti toate nenorocirile (fapt care oricum mi se pare stupid din toate punctele de vedere), alta este sa mai si salivezi la detaliile ireal de agasante si inutile.
Altfel, multumesc pt prezenta aici. :)

Alexandra Vilcu said...

Iar alunecarea spre cretinism e cauzata si de anumite emisiuni de divertisment (nu toate, ce-i drept!) si de promovarea anumitor "vedete"... Iar asta nu numai la noi! Pacat!!! Oricum, cred ca am putea vorbi despre lucrurile astea ore-n sir! :-)

Vava said...

Da, dar va avea si efect? In curand nu mai am la ce sa ma uit. Bine ca exista cablu si prinzi stiri si de la altii! :)) Nu demult mi-a venit o prietena in tara si m-a intrebat ce sa citeasca, la cine se uita pt stiri. Ce naiba sa-i spun? No tv, honey, ca acolo se face rating, nu jurnalism. Incearca ziarele, dar toate, ca asa obtine o imagine impartiala. :))