Thursday, March 25, 2010

8 carti.

Nu 10, ca mai devreme, la cd-uri, asta pentru ca taiem tot mai multi copaci.
Deci, reluam. Ai scapat din Opelul/barca scufundata si te-ai retras catre o plaja pustie. E frumos si e soare si Marele Indian se joaca impreuna cu Lassie, in timp ce Tibi il urmareste pe Flipper*. Te-ai saturat de cele doar 10 albume salvate si iti ard degetele dupa o carte. Ce ai la indemana? Uite ce am eu in geanta:

- Glorie (Uricaru)
- Eros si civilizatie (Marcuse)
- Ultima noapte de dragoste, intaia de razboi (Petrescu)
- Procesul (Kafka)
- Magicianul (Fowles)
- Samanismul si tehnici arhaice ale extazului (Eliade)
- 1984 (Orwell)
- Meteorii(Tournier)

Si, pentru ca stiu ca oricum veti trisa si veti salva o biblioteca intreaga, imi rezerv dreptul sa mai fur si eu o carte: "Masina de rupt prieteniile" (Farcasan).
Ar fi fost pacat de ea.
Tu cum stai? Ce ai lua cu tine ca sa salvezi de mineri?

_______________________________________________________________________________
* vezi comenturile de la postul "10 artisti pentru suflet. Dar pentru urechi?"

21 comments:

Urban Mold said...

1. Ayn Rand - Atlas Shrugged ( pleaca-ti capul si lasa un moment de liniste)
2. Lullaby - Chuck Palahniuk
3. Golem - Gustav Meyrink
4. Michel Tournier - Regele arinilor
5. Camil Petrescu - Patul lui Procust
6. George Calinescu - Cartea nuntii
7. Albert Camus - Ciuma
8. Edgar Alan Poe - ( ceva nuvele)

resimt un pic de ura , este greu sa aleg 8 carti din atatea cate imi plac si cate am uitat

Andru said...

pai dn cate am vazut (ulia a inceput) tehnologia ti-a stricat treaba cu muzica, vezi ipod :D
acum o sa zic si eu ca imi iau un ipad :)
as fi facut si eu o lista dar nu cred ca am citit 8 :))

Vava said...

@ andru: taci ma.. :))
@ UM: te urasc, am uitat complet de Golem... Bine ca il salvezi tu. :D

Vava said...

@ andru: taci ma.. :))
@ UM: te urasc, am uitat complet de Golem... Bine ca il salvezi tu. :D De altfel, e un mic exercitiu, in mare stupid. Numarul de carti pe care trebuie sa le salvezi e restrictiv, dar, poate tocmai de aia, iti vin in cap cele mai de impact lecturi de care te-ai bucurat.

Urban Mold said...

Trist dom'le trist , se pare ca oamenii nu mai buchisesc zilele astea

Urban Mold said...

Si da normal ca ai uitat de Golem pentru ca ti-a stricat ochii Aaron Wasserman :P

tibi said...

bun...deci asa:
1. Douglas Coupland - Generatia X
2. Jorge Luis Borges - Opere complete 1 si 2(da stiu sunt 2 carti,dar zicem ca sunt asa ca volumul 1 si 2, unul fara altul nu se poate ) :)
3. Franz Kafka - Procesul
4. Hermann Hesse - Lupul de stepa
5. Hermann Hesse - Calatorie spre Soare-Rasare / Siddharta
6. Anton Cehov - Logodnica si alte povestiri (e o editie noua cu multe nuvele...ium ium)
7. Albert Camus - Strainul
8. Edgar Alan Poe - cartzoaia mea cu multe nuvele,nu mai stiu ce titlul are, e in genul aleia cu Cehov...caramida. :)

Vava said...

:)) HOTIEEEE!!!! Poe ai pus tot!

Mi-am amintit de ceva pt care as scoate orice de acolo. 'Autobiografia lui Malcolm X'. Pentru ca este mai ancorata in realitate, azi, decat Marx, caruia ii este, totusi, tributara.

Urban Mold said...

Cred ca Poe se cheama cel putin volumul meu Masca mortii rosii ...iiar pe Hesse l-as decapita cu scobitoare asa de tare m-a plictisit

Urban Mold said...

Marx makes some sparks!:))

tibi said...

Edgar Allan Poe - Scrieri alese, editura pentru literatura universala,bucuresti 1968,(645pagini)traduceri de ion vinea si altii :)...@ urban mold...e parerea ta si ti-o respect...eu cred ca hesse nu e un om al actiunii, ci al ideilor, al exercitiilor de gandire metafizica si filosofica imbinate cu religie/mistica orientala... oricum este un mare scriitor,atat prin forta ideilor sale, cat si prin forma prozei sale. eu de exemplu, prima oara cand am citit lupul de stepa, dupa 5 pagini l-am lasat si doar dupa o luna am reluat cartea...dar cand am facut-o nu am mai putut sa o las...acum am citit-o din nou si o gasesc si mai fascinanta.

Urban Mold said...

Ah am avut impresia pentru moment ca vorbesc cu George Calinescu. Acum ca mi-am revenit ma duc sa ii pun un calus lui Gertrude ca tipa in baie ;)

Vincent Vinyl said...

Salve man, uite ce as salva eu din punct de vedere emotional:

1) 1984 (Orwell)
2) Minunata lume noua (Huxley)
3) Noi (Zamiatin)
4) Dovlatov
5) Kremlinul de Zahar (Sorokin)

Iar din punct de vedere al jobului as salva destule carti pe Pr & Marketing dar nu-si au rostul aici.
Sa fie cu Nerve Vava :)

Anonymous said...

@vava&urban mold
voi nu mai aveti messenger?
dumbasses

Vava said...

Dar de ce doar pt noi?

Urban Mold said...

anonimule te simti in afara cercului nostru stramt? imi pare rau pentru tine dar daca ma rogi mai mult poate te includ si pe tine in cerc :P

Anonymous said...

in loc sa va bucurati ca aveti primul internet troll

Urban Mold said...

"sa ne bucuram " fie.. dar te invit si la mine pe blog sa isti o razmelita, sa o punem de un atac armat si incendierea conacelor grofilor. Pact?

Vava said...

Si totusi.. Carti?

Anonymous said...

Carti? Si totusi..

Urban Mold said...

nu stie are functia aia de la mac in care iti citeste o voce robotica , Jobs s-a gandit la toti, chiar daca initial era destinata orbilor , merge si pt altii